21 de novembre 2020

La meitat invisible :: Novembre 2020

 Mario Benedetti

Hagamos un trato

Compañera

usted sabe

que puede contar

conmigo

no hasta dos

o hasta diez

que puede contar

conmigo


si alguna vez

advierte

que la miro a los ojos

y una veta de amor

reconoce en los míos

no alerte sus fusilles

ni piense qué delirio

a pesar de la veta

o tal vez porque existe

usted puede contar

conmigo


si otras veces

me encuentra 

huraño sin motivo

no piense qué flojera

igual puede contar

conmigo


pero hagamos un trato

jo quisiera contar 

con usted

      es tan lindo

saber que usted existe

uno se siente vivo

y cuando digo esto

quiero decir contar 

auque sea hasta dos

aunque sea hasta cinco

no para que acuda

presurosa en mi auxilio

sino para saber

a ciencia cierta

que usted sabe que puede

contar conmigo.


https://www.youtube.com/watch?v=3iK-f8KRDC0 

 

Josep Carner

 

La poma escollida

Alidé s'ha fet vella i Lamon és vellet,

i, més menuts i blancs, s'estan sempre a la vora.

Ara que són al llit, els besa el solellet.

Plora Alidé; Lamon vol consolar-la i plora.

 

—Oh petita Alidé, com és que plores tant?

—Oh Lamon, perquè em sé tan vella i tan corbada

i sempre sec, i envejo les nores treballant,

i quan els nets em venen em troben tan gelada.

 

I no et sabria péixer com en el temps florit

ni fondre't l'enyorança dels dies que s'escolen,

i tu vols que t'abrigui i els braços em tremolen

i em parles d'unes coses on m'ha caigut oblit.

 

Lamon fa un gran sospir i li diu: —Oh ma vida,

mos peus són balbs i sento que se me'n va la llum,

i et tinc a vora meu com la poma escollida

que es torna groga i vella i encara fa perfum.

 

Al nostre volt ningú no és dolç amb la vellesa:

el fred ens fa temença, la negra nit horror,

criden els fills, les nores ens parlen amb aspresa.

Què hi fa d'anar caient, si ens ne duem l'amor?

 

Josep Carner, Els fruits saborosos, 1906


https://www.youtube.com/watch?v=1hpnhq8HfD8#action=share



Joan Teixidor


M'he envellit


M'he envellit de massa vida meva.

He prosperat en la malenconia.

El món massa petit m'empetitia.

Envejo els homes que ho deixen tot.


Pluja d'amor


Anàvem al riu, amor;

entre les canyes, amor.

No et vaig dir res i et besava.

 

La pluja s’esbat, amor,

i mulla el teu cos, amor.

L’aigua del cel no ens separa.

 

Apropa’t, si vols, amor.

Jo soc abrigall, amor;

jo soc abrigall i flama.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada